Har du svårt att få kontakt? Ser du fler fakturor än effekter? Då har du valt fel servicepartner för din fastighet.
Ibland går upphandlingar snett och andra gånger går det slentrian i samarbeten. Det gäller även inom servicetjänster för fastighetsbolag. Det som spelar roll i det långa loppet, tycker vi på Twitch Health, är hur man hanterar eventuella dikeskörningar.
Det kan gälla alla möjliga tjänster som ingår i ett modernt servicekoncept för en fastighet: matkassar, kemtvätt, hälsotjänster eller cykelservice och annat som gör livet för dem som jobbar i fastigheten skönare.
4 vanliga tecken på att du valt fel
Det här är de vanligaste tecknen på att man valt fel servicepartner för sitt fastighetsbolag.
- Det är svårt att få kontakt med leverantören och när du kommer fram får du ett oengagerat eller dåligt bemötande. Du märker alltså lågt engagemang och att relationen inte är bra.
- Din servicepartner agerar endast ordermottagare och är passiv eller reaktiv i kundrelationen. Det betyder att du själv måste vara aktiv och får be om framåtriktade lösningar. Det du ser oftast från leverantören är fakturorna.
- Du har haft samma leverantör av tjänster under lång tid och leverantören har inte utvecklat sin verksamhet eller presenterat utvecklingsförslag för dig.
- Du upplever att det kostar mycket men upplever få eller inga egentliga effekter/värde av det som levereras.
Relationer som går i stå är inte bra. Ta tag i problemen, initiera dialog och ställ krav på både din partner och din egen organisation så kommer effekterna på sikt.
Läs här om hur vi på Twitch Health hjälper Mengus i Frösundavik att ligga i framkant inom corporate wellness.
Vill du göra plats för hälsa och wellness i din fastighet? Så här fungerar det.